972 20 88 00
protecciosocial@comg.cat

Resolució i formalització

Una vegada analitzades i avaluades de manera objectiva totes les sol·licituds rebudes, es passarà la proposta per fer-les efectives a la Direcció del Programa de Protecció Social, per tal que hi doni el vistiplau i procedeixi a la proposta de resolució perquè sigui validada i signada des de la Direcció del Col·legi.

Pots demanar per escrit la devolució de la documentació de les sol·licituds no seleccionades en el termini màxim d'un mes, a comptar de la data de la resolució de la convocatòria. Tota la documentació no reclamada serà destruïda en acabar el termini assenyalat.

 

Normativa

NORMES PER A L'ATORGAMENT DELS AJUTS I PRESTACIONS DEL Programa de Protecció Social DEL COMG

D’acord amb el perfil de necessitats de la població PPS del COMG, es defineix un catàleg de prestacions i ajuts, amb finançament parcial o total del COMG, centrats a donar resposta a situacions de dependència, discapacitat i/o precarietat econòmica.

  • En funció de la disponibilitat pressupostària, amb caràcter anual, s’estableixen unes prestacions assistencials periòdiques i unes prestacions puntuals dirigides a unes situacions específiques que el COMG consideri com a prioritàries.
  • Les prestacions periòdiques tindran caràcter anual (fins al 31 de desembre de l’any en què sigui concedida). El beneficiari ha de sol·licitar la renovació d’aquesta prestació.
  • El compliment dels requisits per poder accedir a l’ajuda, no implica necessàriament que s’hagi de concedir.
  • L’informe elaborat per la treballadora social no té caràcter vinculant per al COMG a l’hora de prendre la decisió sobre la concessió o denegació de la prestació sol·licitada. Es valoren, si s’escau, altres circumstàncies del sol·licitant quan es consideri necessari.
  • La denegació de la concessió de la prestació serà per escrit i motivada.
  • El COMG podrà, discrecionalment, oferir al sol·licitant una altra ajuda i/o prestació diferent a la sol·licitada, si així es considera oportú en virtut de les circumstàncies concretes del sol·licitant.
  • El catàleg de prestacions del COMG és obert. Qualsevol sol·licitud demanant ajuda d’aquest programa serà atesa pel programa i analitzada acuradament. En aquest cas, també es pot demanar al sol·licitant la documentació que es consideri oportuna per a la tramitació, en el seu cas, d'un ajut i/o prestació.
  • L’import dels ajuts i les prestacions pot variar d’un any a l’altre, o dintre del mateix any, a l'alça o a la baixa, segons el pressupost anual i el nombre de beneficiaris atesos pel programa. Els canvis i els motius d’aquest fet seran oportunament comunicats als beneficiaris.
  • El destí de l’excedent del pressupost, en el seu cas, serà acordat per la Junta de Govern del COMG, a proposta de la Comissió del Programa de Protecció Social del COMG, el mes de novembre de cada any en curs, tenint en compte les necessitats detectades durant l’any i la missió i la finalitat del Programa de Protecció Social del COMG.
  • La baixa del col·legiat al COMG (exceptuant la baixa per defunció) suposa la pèrdua dels drets que s’hagin pogut generar per al Programa de Protecció Social del COMG.