Un cop el Ministeri publica l'especialitat i ho notifica al metge (un període aproximat de 6 mesos des que es tramita), el professional ja pot registrar l'especialistat al Col·legi.
Tenir registrada l'especialitat mèdica al Col·legi serveix perquè consti en el registre públic del web col·legial, on els pacients i també possibles empreses, quan es busqui feina, puguin verificar que s'està en possesió del títol d'especialista.
Tenir registrat el títol és necessari en cas que es vulgui marxar a treballar a l'estranger.
El títol d'especialista també apareixerà en el carnet col·legial. Per raons de seguretat professional, només el COMG pot validar i modificar l'especialitat de cada col·legiat/da.
Com registrar el títol d'especialista?
- Demana hora al COMG i porta'ns el títol d'especialista original
- Si el format del títol original és electrònic, envia'ns-el a actualitzacions@comg.cat o penja'ns-el a través de la teva àrea privada (tràmit general)
Com es tramita el títol amb el Ministeri de Sanitat?
A partir de l'1/1/2022, els títols d'especialistes en Ciències de la Salut s'expediran pel Ministeri de Sanitat, es farà d'ofici pel departament en format electrònic i facilitaran un certificat substitutori, fins que s'estableixi un procediment definitiu.
- Per sol·licitar el certificat provisional substitutori cal enviar un correu electrònic a registro.residentes@sanidad.gob.es adjuntant el document d'identitat
- Si vas acabar la residència abans del 1/1/2022 i no vas sol·licitar el títol, també ho podràs fer a la mateixa adreça adjuntant document d'identitat + auto certificat signat electrònicament, on es declara no haver pagat les taxes d'expedició model 790, codi 059 abans del 1/1/2022